Rosa Méndez critica la gestión de las administraciones en la “crisis de la patata”

En la mañana del viernes comparecía ante los medios de comunicación la concejala de Medio Rural Rosa Méndez para dar a conocer las últimas novedades al respecto de la “crisis de la patata”.

La concejala de Medio Rural mostraba su “preocupación pola desastrosa xestión desta crise, algo que non nos sorprende, porque pasou o mesmo coa crise da velutina.” Rosa Méndez calificaba la situación de “incertidumbre” porque “os afectados non teñen soamente a plantación, se non también comprada a semente e os abonos para a seguinte.

Rosa Méndez insistía que toda esta crisis se pudo haber evitado: “Hai dous anos se circunscribían os concellos de Ferrol, Neda e Fene. Nese momento tiñan que haberse tomado as medidas, para que isto non acabara a como está hoxe, con 31 concellos.”

Otro aspecto que criticaba la concejala de Medio Rural fue que “en agosto de 2016 puidéronse tomar medidas cando se recollía a pataca e advertirles que podía haber un parón de dous anos, pero que ocurría, que en setembro había eleccións o Parlamento de Galicia, dame a sensación de que os tempos políticos estiveron pensando máis que a verdadeira situación que se estaba dando.” Estos tiempos políticos, según Rosa Mendez “non impediron que se tomaran medidas como foi no caso de ENCE, onde non houbo sonroxo en tomar.”

Esto é un desprezo pola agricultura de autoconsumo, algo que está no ADN galego”, sentenciaba Rosa Méndez. “Estamos falando dun tipo de agricultura onde hai moita xente maior”. La concejala daba un dato curioso, porque de las cien personas que acudieron el pasado martes a la reunión en la Asociación de Vecinos de Cobas, “a media de idade era de 65 anos e costa moitísimo sachar as patacas.” También le mandaba un recado al Ministerio de Medio Ambiente: “dende o asfalto de Madrid dalles igual todo, as formas, os tempos…

Rosa Méndez iba siendo más crítica en su intervención: “Esixo responsabilidades con nomes e apelidos ¿Porqué non se fixo isto fai dous anos? ¿Porqué non se fixo en agosto?” La concejala de Medio Rural también solicitaba “medidas compensatorias para todas aquelas personas que teñan prantadas patacas no rural, que poden ir acompañadas o impreso que teñen que cubrir para dicir onde teñen a sua prantación a día de hoxe.”

Siguiendo esta línea Rosa Méndez también criticaba las formas: “Din que teñen que presentar recibos ¿recibos de qué? ¿Calquera de nos garda os recibos de algo que merca e que lle poden pedir seis meses despois? Ese recibo non ten sentido ningún. É un desprezo a xente do rural e a xenta maior.”

A continuación la concejala de Medio Rural comparaba nuevamente esta crisis con la de la velutina: “Como sucedeu coa velutina, a administración o único que fixo foi folletos e trampas.”

Rosa Méndez recalcaba que a pesar del decreto aprobado por la Xunta y criticaba la ausencia todavía del decreto del Ministerio de Medio Ambiente “a xente está desinformada, non saben se teñen que arrincar as patacas, repito, estamos falando de xente moi maior. As medidas non se toman dende os concellos, estánse tomando dende fora.”

En lo referente al Concello de Ferrol, Rosa Méndez comentaba que lo impresos están disponibles en la concellería de Medio Ambiente en el Concello de Ferrol, como también en el edificio de la Xunta, en la 5º planta. “Aquí no Concello lles axudaremos a cubrilos os que queiran vir”, aseguraba Rosa Méndez.

Lea también

La Cátedra Jorge Juan, promovida por la UDC y la Armada, conmemora su 30 aniversario en el Campus de Ferrol

El rector de la Universidad de A Coruña, Ricardo Cao Abad, preside, junto con el almirante …