El acto de homenaje a Alejandro Porto Leis presentado en el Concello de Ferrol

Álvaro Montes, Paulino Gasalla y las hijas y nietos de Alejandro Porto Leis – Concello de Ferrol

En la mañana del jueves tenía lugar en el Concello de Ferrol una de las ruedas de prensa más emotivas de los últimos meses, en la que el concejal de Participación, Álvaro Montes presentaba el acto de homenaje a Alejandro Porto Leis, último alcalde democrático del Concello de Serantes, fusilado en la Guerra Civil, el cual contaba con la presencia de las hijas y nietas del homenajeado, como también de Paulino Gasalla Aller, autor del libro “Alejandro Porto Leis, un alcalde para o pobo en tempos escuros” y con Carmen, de la Asociación Muíño do Vento. El libro se presentará el viernes, a las 19:30 horas, en la Asociación de Vecinos de Serantes. Además la familia de Alejandro Porto Leis ha donado un retrato al Concello de Ferrol para su colocación, como corresponde, en las dependencias municipales, junto con el de todos los alcaldes.

Para o Concello de Ferrol é unha satisfacción a recuperación da memoria como é a de Alejandro Porto Leis, que ten que ocupar un lugar dentro da historia de Ferrol e Serantes”, afirmaba Álvaro Montes, “para nos estos actos e este libro que presenta Paulino Gasalla, é un acto de recuperar a xustiza, porque Alejandro e os seus compañeiros da Frouxeira, neses actos de terror existen as familias, que sufren en silencio o que foi ese terror e ese uso de privilexios que se deu a continuación e nos como Concello de Ferrol temos a obriga de recuperar a memoria, como tamén do Concello de Serantes, que moitas das novas xeracións non saben o que aconteceu”. Álvaro Montes finalizaba su intervención con una de sus frases favoritas de Manuel Rivas, porque nesa época había unha biblioteca, a cal foi saqueada e o seus libros queimados “Os libros arden mal porque fican na memoria”.

A continuación hablaba Carmen, de la Asociación Muíño do Vento: “A nosa Asociación, entre outras actividades, está empeñada na recuperación da memoria histórica. Agredecerlle a Paulino Gasalla o impresionante traballo, o editamos nos e Paulino ofreceu o seu traballo gratis e desinteresadamente”, al mismo tiempo que quería hacer hincapié en la colaboración del autor en esta obra: “Hai duas semanas Paulino estaba pendente dunha operación e dixo que había que modificar o libro porque había atopado datos novos e en vísperas da operación se puxo a facer e a aportar a nova documentación que non atopara ata ese momento.

La siguiente intervención era la del autor del libro Paulino Gasalla el cual comentaba que “a idea de este libro sempre estivo revulindo na miña cabeza dende que atopei os primeiros escritos de prensa que tiña Alejandro. Miña sogra tiña un libro feito por Alejandro con recortes de prensa de artigos del, porque a súa obra literaria e curiosísima, como también a súa vida política, ademáis de utilizar moitos sobrenomes nas publicacións.” Paulino Gasalla afirmaba que “Alejandro non pode estar esquecido e torturado no tempo, porque se dixo o que non era certo, porque nos documentos públicos se plasma esto e ten que estar nun libro é quixenno recoller para destacar a figura dun alcalde que lle tocou vivir en tempos escuros”. El autor también decía que conservaban recortes de prensa que se publicaron con motivo de su detención donde lo llamaban traidor, entre otras mentiras que fueron ordenadas publicar por quienes lo mataron “e o mito quedou ahí, porque en la firma de su “confesión” dous días antes do seu asasinato se demostra que o fixo baixo tortura, porque ese documento ten unha mancha de sangue, polo que esa proba é clave. A calquera persoa que lle fagan iso canta a traviata.

El momento más emotivo llegaba con la intervención de las hijas de Alejandro Porto Leis: “Estamos encantadas porque no conocíamos a mi padre desde que lo descubrió Paulino y para nosotras, a estas alturas, es una satisfacción muy grande, porque como siempre estabas escuchando cosas, cuando eras pequeña no te hablaban de nada, porque era un forajido, pues ahora estamos encantadas de saber cómo era.” Las hijas confirmaban que “nosotras no conocimos a nuestros abuelos por parte de padre porque nos habían quitado las fotos, la casa, todo, entonces no sabíamos nada, porque en aquellos tiempos no podías decir quién era tu padre, porque tenías miedo de que fueran a por tu madre y estos tiempos eran horribles, por lo que ahora es una gran satisfacción saber que era una buena persona, lo que valía y encantadas de la vida y todo gracias a Paulino, como también que guardamos algunas cosas, las que no nos cogieron y era lo que tenía la abuela. No sabíamos cómo era la historia y ahora sabemos la verdad, porque en aquella época contaron muchas mentiras.

Lea también

Los «Premios Àrtabros » en gráficas y testimonios

En una brillante jornada, con “abarrote total” en la tarde del sábado, día 20 de …