Los trabajadores del Concello dispuestos a tomar acciones judiciales ante la pasividad del gobierno

Instante de la rueda de prensa – Adán Puentes

En la mañana del viernes los representantes sindicales de CSIF, UXT y CIG comparecían en rueda de prensa para dar a conocer la parálisis de sus relaciones con el Concello de Ferrol y que está afectando a la actividad de todos los empleados municipales.

As mesas de negociación por protocolo que acordamos con este goberno cando chegou eran de unha vez o mes, pero no que vai de ano tan so se celebrou en febreiro e marzo”, comentaba Javier Sandá, representante de CSIF. Sobre el capítulo I de los presupuestos del Concello de Ferrol “se tivo que retirar ese punto por unha serie de errores, algo que nos resulta curioso, poque levan dous meses para solucionar ese erro e en convocar a mesa.”

Esta serie de errores hacen “que non teñamos orzamentos aprobados, o que imposibilita a creación de emprego algo que é moi importante”. Esto afecta a los 14 puestos de personas que se jubilaron desde el año 2015 y que no han sido reemplazadas por esta falta de presupuestos. Otra de las quejas es “a falta de actualización das bolsas de emprego, o cal crea na xente falsas ilusións”, por lo que no entienden “que poida estar todo paralizado.”

El 14 de marzo se celebró la primera reunión de la mesa de trabajo de la RTP “sendo o calendario de prazos das fases novamente incumprido por parte do goberno.” Al respecto del comité de Seguridad y Salud “a cal se debe de convocar cada tres meses e o último foi no mes de novembro, o cal xa era atrasado de setembro.” El servicio de prevención está realizando informes para ser abordados “pero non poden ser analizados ao non convocarse esta mesa.

Otro de los problemas es el de asistencia sanitaria “a cal non ten resposta por parte do goberno, e que tampouco nos deron resposta e solución, tomando eles una decisión pola súa conta.” Los trabajadores que entraron antes de 1993 tienen asistencia privada y los de después de 2003 dependen de la Seguridad Social, donde “temos coñecemento de que houbo traballadores que estaban nos dous sitios.”

Jorge Suárez tiene “una falta de respeto por parte dos traballadores do Concello de Ferrol, como tamén da súa seguridade, porque hai informes que non se están tendo en conta”. Entre los riesgos están los existentes en el cementerio municipal y en los centros de empleo.

Para la representante de la UXT Chus Dopico “esta é a terceira reiteración de cara a convocatorias de reunión, pero levamos máis de 30 escritos presentados para levar a cabo os acordos acadados pola mayoría sindical, no que o goberno estaba de acordo.”

El gobierno está incrementando los gastos “con servizos extraordinarios” y esto unido “a falta de presupostos e a falta de incorporacións tras as 14 xubilacións e cese doutras persoas doutros programas” lo que hace “que haia moita precariedade municipal” tanto en Bomberos, Policía Local, como también en los trabajadores en las oficinas del Palacio Municipal.

Chus Dopico también criticaba “as máis de 6.000 solicitudes nas bolsas de emprego, con perxuizo para o persoal que accede a estas bolsas”, como también las deficiencias “del cemiterio municipal como da falta de luz nas oficinas municipais”, por lo que “debido a ineficacia do goberno nos leva a tomar medidas máis serias, porque estamos dispostos a tomar accións xudiciais e ante a inspección de traballo, para que se regularice a situación, porque é moita a ignorancia e ninguneo.

Por último tomaba la palabra la representante de la CIG Lis Leira la cual manifestaba “que temos a obriga de velar polos intereses públicos e en contra das xestións privadas que se están a manter con este goberno municipal”, porque “debemos dar un servizo público de calidade de cara a cidadanía.”

El alcalde de Ferrol “non quere seguir por esta liña de Recursos Humanos e non entendemos como solicitudes de precariedade non son atendidas.” Al mismo tiempo “comprendían as dificultades para isto por culpa da lei estatal para levar a cabo contratacións e para sacar adiante una oferta de emprego pública satisfactoria, pero levamos dous anos sen ofertas de emprego público. ¿O goberno pola sua inacción non cubriu 14 postos de traballo? ¿Realizaron algún analise dos servizos que precisa o Concello? Entendemos que non.”

Otra de las cosas que no se han puesto en marcha “é a do funcionamento dun regulamento interno para os postos do Concello de Ferrol”, como también de las “horas extras que realizan os traballadores muncipais” porque “un goberno que se di progresista e de esquerdas ten que cubrir as necesidades e non estar dous anos coa escusa de que se fan horas extras porque non se pode contratar e porque non hai orzamento.” Para la representante de la CIG “non pode estar no poder un goberno que non é capaz de realizar un orzamento.”

Para Lis Leira “resulta curioso que o alcalde acudira fai unhas semanas a unhas xornadas de Seguridade e Saúde no Campus de Esteiro pero que non queira reunirse cos traballadores municipais por isto.

Tras esta rueda de prensa, los representantes de los tres sindicatos volvían a solicitar por registro una nueva reunión al gobierno para la negociación del capítulo I de los presupuestos, la de la RTP, como también de la mesa de Seguridad y Salud.

Lea también

Actos en la zona norte contra la violencia de género

EN FERROL A las 10.00 h. En el salón de actos del Campus de Ferrol, …