La empresa Poligal, en A Gándara-Narón, anuncia el cierre de sus instalaciones y el despido de sus cien trabajadores

La empresa Poligal, asentada a en el polígono de A Gándara, en Narón ha presentado en el Juzgado de lo Mercantil de Barcelona concurso de acreedores, con la intención de cerrar estas instalaciones, pertenecientes al grupo catalán Peralada y que llevaban instaladas en la comarca de Ferrolterra casi tres décadas.

La planta, dedicada a la fabricación de film de polipropileno, destinado sobre todo al envasado de alimentos, contaba con una plantilla de algo más de cien operarios.

La empresa, a través de un comunicado, ha justificado esta decisión alegando que “estas instalaciones presentan problemas estructurales graves que han llevado a la compañía a cesar la actividad”. señalan que “la actual coyuntura del mercado, con continuas subidas de los precios de las materias primas y exceso de capacidad instalada han lastrado gravemente los márgenes de esta planta hasta hacer la situación estructuralmente insostenible”.

POLIGAL LAMENTA LA DECISIÓN

Desde Poligal también se asegura que “esta reorganización tiene como objetivo mejorar la competitividad y consolidar el proyecto de futuro de la compañía. Poligal continuará dando servicio a todos sus clientes desde el resto de sus plantas”.

Además, el grupo catalán también indica que “es consciente del impacto que la medida tendrá en los trabajadores, sus familias y la zona y lamenta profundamente la decisión que se ha visto obligada a tomar, y agradece a la plantilla el compromiso y profesionalidad mostrados a lo largo de estos años”.

Responsables de la empresa han comunicado esta decisión en la mañana de este viernes a los trabajadores, además de trasladarles que les han concedido a todos ellos un permiso retribuido, siendo ahora el administrador concursal que sea nombrado el que tomará todas las decisiones

CONCENTRACIONES 

Ante esta situación los operarios han decidido acudir a las instalaciones industriales y han tomado la decisión de estar permanentemente en la sede industrial, cada uno de ellos en su turno, y en concentración permanente

A todos ellos les ha cogido por sorpresa esta decisión, ya que muchos de los operarios pertenecen a esta firma desde el año en que comenzó a operar, en 1991.

En los últimos años Poligal construyó dos nuevas plantas, una en Arcos de Valdevez (Portugal), que entró en funcionamiento en 2008, y otra en Polonia, en 2017, achacando los trabajadores a estos “nuevos competidores” como posible cesa de su actividad, sobre todo por ser plantas dotadas de una tecnología más moderna y por ello con un menor coste de producción.

Asimismo se anuncia una concentración a las doce de la mañana de este sábado ante la Casa del Concello de Narón en protesta por lo que está sucediendo y en defensa de los puestos de trabajo

DEFENSA DEL BNG

O Grupo Parlamentar do BNG no Parlamento Galego rexistrou este venres unha batería de iniciativas ao respecto da situación da empresa Poligal -ubicada no polígono da Gándara, en Narón- perante a nova da presentación dun concurso de acredores e que, sospeitamos, poidese afectar á viabilidade da empresa.

No texto da pregunta faise referencia ao impacto que esta medida poidese ter nunha comarca que, lonxe de recibir novas sobre proxectos que contribúan ao desnvolvimento, recibe novas que só falan da desaparición do tecido industrial que conforma a nosa actividade socio-económica. Evidencia, máis unha vez, da necesidade de que os poderes públicos – quer no que compete ao goberno do Estado, quer no correspondente á Xunta- se vinculen á necesidade urxente dun verdadeiro plan industrial (a comezar, pola defensa dos nosos sectores produtivos) que reactive a nosa economía e serva de muro de contención á situación de emerxencia que supón a deriva demográfica -resultado da falla de espectativas laborais- que sofre Ferrolterra, Eume e Ortegal.

Ao fío destas iniciativas, o BNG expresa o seu apoio á concentración en defensa dos postos de traballo de Poligal; que se desenvolverá a partir das 12 horas deste sábado, fronte ao concello de Narón.

POSTURA DE ESQUERDA UNIDA DE NARÓN

En un comunicado Esquerda Unida de Narón señala que » non entendemos como a Dirección de Poligal escúdase en perdas acumuladas importantes, e crecentes en 2017 e 2018, para xustificar a tramitación do concurso de acreedores con proposta de liquidación da empresa. Como empresa e ante a deriva que datan de 2012, non pode ser que o ano pasado (Xuño 2018) mostren a satisfacción da mellora en canto a:

  • Aumento de producción.
  • Novas acreditacións de calidade.
  • Dicindo que “é a planta máis versátil con solución de envasado flexibles máis ampla de Poligal”.

E anuncien “escenarios de inversión para mellorar a productividade e eficiencia”, pois ben é certo que as liñas de producción necesitan de inversión para competir cando teñen unha plantilla sobradamente cualificada, as certificacións o demostran, e unhas liñas de 28 e 23 anos respectivamente. Liñas para as que en certas reparacións xa non teñen pezas no mercado pola súa antigüidade.

Ditas inversións xa veñen sido reclamadas polo plantel durante anos, de feito no último ERE sufrido polo plantel de Poligal lograron acordar inversións na factoría de Narón. E baixo sentenza no próximo mes poder o plantel podería esixir a execución de sentenza ou o sancionamento da empresa cada día de incumplimento, ainda que o plantel o que quere é dignidade un plan de investimento para poder desenrolar o seu traballo e ser productivos á altura de outras plantas.

De feito, á vez que na planta de Narón non invirte dende que chega esta Dirección, do Grupo Perelada, os ingresos do Grupo os invirte en plantas de Portugal e Polonia. Invertindo na planta de Polonia aberta dende o ano pasado 40M€.»

Lea también

Unha unidade móbil ADOS estará operativa o venres 26 en Narón, no barrio de Xuvia

Unha das unidades móbiles da Axencia de Doazón de Órganos e Sangue (ADOS) estará este …