Xavier Vence pide la creación de una empresa pública gallega del sector naval

(Fot BNG)
(Foto: BNG)

El portavoz nacional del BNG, Xavier Vence, intervino en un acto público que se desarrolló a las doce la mañana de este viernes día 11 en la Plaza de Armas, en el que se demandarán soluciones políticas urgentes para evitar el desmantelamiento definitivo del sector naval, y el impacto de esta situación en la ya deteriorada economía comarcal.

En el acto también estuvieron presentes la diputada del BNG en el Congreso, Rosana Pérez, el portavoz del BNG en el Parlamento Gallego, el ferrolano Francisco Jorquera; el portavoz municipal Iván Rivas, además de cargos institucionales y orgánicos de la comarca.

Xavier Vence manifestó que “ Con este acto, o BNG quere trasladar dun xeito directo e aberto ao conxunto da cidadanía a necesidade de superar a fase de mentira e narcotización – que levan á progresiva desmobilización da sociedade – que o PP está a levar a cabo a respecto de posíbeis “alternativas” para o sector, e situar as claves da situación actual do mesmo na falta de vontade real por considerar o naval na ría de Ferrol como estratéxico e implementar as medidas reais de dinamización do mesmo como alternativa á situación de desemprego e deterioro económico e social que sofre Ferrolterra.

Nesta clave – a das decisións políticas que cúmpren – para o BNG resulta importante e prioritario situar o debate sobre o dereito a decidir. Porque cando falamos díso na nosa comarca estamos a falar de dotarnos de instrumentos que troquen os vetos por decisións políticas que nos permitan producir. Porque tendo eses instrumentos podemos desenvolver unha política económica que se centre na economía produtiva, fronte á economía especulativa. Porque defendendo e promovendo os nosos sectores produtivos – no caso da comarca, o naval – estamos a crear emprego e benestar. Porque, en definitiva, cando falamos de soberanía estamos a falar das cousas de comer…..

Hai xustamente catro meses, máis de 50.000 persoas saian ás rúas de Ferrol para pedir compromisos reais, decisións políticas concretas para frear esta situación de emerxencia. Un exemplo de resistencia e firmeza que, logo de tres décadas, seque a topar coa intransixencia duns gobernos que priorizan a sacralización dos seus compromisos políticos e económicos coa Europa dos monopolios fronte ao dereito a producir dun pais, e ao futuro dunha comarca enteira: Ferrolterra.

Urxe abrir, pois, outro escenario de presión social e política; e nese camiño articular un movimento comarcal que defenda a capacidade de producir, o levantamento do veto e a reclamación de soberanía para situar o sector como estratéxico na economía galega e, sobre todo, comarca. E nesa liña está e estará o BNG.”.

(fot BNG)
(Foto: BNG)

Una empresa gallega

Y ese nuevo escenario que propone el portavoz nacional de BNG, no es otro que la segregación de las factorías de Navantia de Ferrol y Fene del resto de las de otras comunidades autónomas, toda vez que mientras estos dos centros no son deficitarios si se suman al déficit general originado en los otros centros de Navantia. “Faise necesario a apertura dun amplo debate para cambiar a configuración de Navantia buscando, polo tanto solucións de futuro”.

Insistió en la idea ya planteada hace tiempo por el BNG de la creación de una fuerte empresa pública gallega del sector naval, dirigida hacia la construcción civil y que supondría un fuerte incremento en la cartera de pedidos tanto de construcción como de reparaciones.

Tras responsabilizar a la Xunta del “pequeno esperpento dos flotéis” que tituló de “timo propagandístico electoral” Vence, abogó una vez más por abandonar el dirigismo centralista de Madrid y contar con una empresa nacional gallega.

 

 

Lea también

La Cátedra Jorge Juan, promovida por la UDC y la Armada, conmemora su 30 aniversario en el Campus de Ferrol

El rector de la Universidad de A Coruña, Ricardo Cao Abad, preside, junto con el almirante …