Emotivo homenaje a Ramón Loureiro en la entrega del galardón de «Fenés del año»

ramon-loureiro-2
Los locales del CMI-Unidade de Fene sirvieron de marco excepcional en la tarde de este viernes, día 3, para hacer entrega al periodista y escritor Ramón Loureiro del título de “Fenés do ano” dentro de la programación de la campaña “I Mostra turística-Ven a Fene”organizada por la concejalía de Facenda e Promoción Económica del concello fenés.

Un acto en el que Ramón Loureiro, un vecino “mas de las tierras de Escandoi y de Sillobre”estuvo arropado por representantes de diversas asociaciones e instituciones, familiares y amigos, muchos amigos porque Loureiro ha sabido y sabe granjearse eso tan difícil como es la amistad de gentes de todo tipo, y que logra un número de seguidores con sus obras y esa labor diaria en su “Voz de Galicia”.

Una agradable sorpresa fue la que nos ofreció a todos la presencia de alumnos de los colegios del CEIP “Os casais”, del CPI “A Xunqueira”, del IES de Fene y del colegio “Jorge Juan” que en la primera parte del acto leyeron algunos fragmentos de obras del académico Ramón Loureiro, como fueron de “Las galeras de Normandía”, “Morgado”, “Corazón Portugués”, “León de Bretaña”,“El lejano reino de la Vía Láctea”, “La asombrosa conquista de la isla ballena” y de “La oruga en el bosque creciente”.

Y en medio de esas lecturas, la actuación magistral del decano de los coros gallegos, el Real Coro “toxos e froles” de Ferrol y del buen sonar de la Banda de gaitas “Airiños de Fene”.

Una vez finalizada esa primera parte,  Juan José Franco, concelleiro de Facenda e Promoción Económica saludó a los presentes y ubicó el acto dentro de la programación de la “I Mostra turística” que se extiende por todas las parroquias destacando los valores de todo el Concello, desde los sociales, turísticos, artísticos y culturales y en este último la elección, mediante la aportación de diversas entidades y asociaciones, del “fenés del año”que acertadamente eligieron a Ramón Loureiro por su labor como escritor y periodista en la que siempre tiene presente a su tierra natal”.

Tras unas palabras del presidente del CMI-Unidade de Fene el alcalde, Gumersindo Galego hizo entrega del galardón a Loureiro entre merecidos aplausos.

El galardonado se dirigió a los asistentes en un salón de actos abarrotado, Señalando que en primer lugar estaba profundamente conmovido al contar con tantos amigos, vecinos y representaciones que lo acompañaban.

«ESTAR HOXE AQUÍ É COMO ESTAR DENTRO DUN DOS MEUS LIBROS»

«E en segunda instancia, por esta distinción que hoxe recibo, e que para min é dobremente valiosa por ser inmerecida.

Quero dicir que, como ben sei que non a merezo, para min ten un valor moi especial, posto que non se me escapa que é unha demostración de afecto, o froito da xenerosidade e do cariño.

Así que, sen máis dilación, ante todo, gracias.

Como dícía Cunqueiro, “Verdadeiramente, moitas gracias”.

Quero darlles as gracias, ante todo, ás asociacións culturais e cidadás de Fene. A esas asociacións que son un dos maiores tesouros que Fene posúe, porque están repletas –como hoxe queda patente unha vez máis- de persoas extraordinariamente xenerosas.

Entre as múltiples singularidades de Fene brilla con luz propia en Sillobre, en Magalofes, en Perlío, en Barallobre, en Maniños, en Limodre, en San Valentín e na propia parroquia de Fene… a presenza de entidades cheas de xente, xente, por certo, hoxe máis necesaria que nunca, que dedicou media vida, e ás veces a vida enteira, a traballar, desinteresadamente, polos demais.

Non é a primeira vez que digo isto, e en máis dunha ocasión xa o teño escrito, pero se mo permiten quero repetilo hoxe aquí en voz ben alta, porque creo que render tributo a todas esas persoas –é dicir: renderlles tributo a todos vostedes, polo seu exemplo e polo seu labor- é fundamental.

E, como é natural, tamén lles quero dar as gracias a todos cantos hoxe me honran coa súa presenza. Estoulles moi agradecido por teren vido hoxe ata aquí. Pero tamén, e máis aínda incluso, lles estou agradecido por seren quen fai posibles os meus libros.

As miñas novelas, todas elas certamente moi modestas, non existirían sen vostedes.

Sen vostedes e sen este Fene noso, Terra de Escandoi e polo tanto corazón espiritual da Última de Todas as Bretañas  Posibles.

Para min, estar hoxe aquí, con vostedes, é coma estar dentro dun dos meus libros.

Por parte de la diputación asistió al acto el diputado provincial Miguel de Santiago que al igual que el acalde mostraron su satisfacción por estar presentes en este acto, destacaron la figura de Ramón Loureiro y animaron a seguir en esta idea de elegir cada año a un vecino del municipio que destaque por su labor en defensa de Fene.

Finalizó el acto con la interpretación del Himno galego a cargo del Real Coro Toxos e Froles» y la banda de gaitas “Airiños de Fene”.

Lea también

Inauguración en Ferrol de la «II Festa do Marisco de Semana Santa»

Se celebra hasta el próximo domingo bajo una carpa en el muelle ferrolano de Curuxeiras …