La CIG de Ferrolterra demanda medidas para la reindustrialización de la comarca

cig-27La Confederación Intersindical Gallega (CIG) de la comarca de Ferrolterra anunció en la rueda de prensa celebrada en la mañana del viernes, día 25, la puesta en marcha de una campaña para demandar actuaciones inmediatas que permitan la reindustrialización y diversificación industrial de la comarca. Además, se hizo un llamamiento todas las organizaciones sociales para que participen en la asamblea abierta prevista para el martes 4 de noviembre, así como una convocatoria de una gran movilización a las 12 horas del próximo 13 de diciembre, para denunciar el grave riesgo de desertización “non só industrial senón tamén humana, que xa evidencian os datos da EPA publicados”.

A comarca de Ferrolterra é, con diferenza, a máis castigada de Galiza polo paro e a emigración”, hicieron saber desde el CIG, señalando que la tasa de desempleo en la ciudad de Ferrol es del 30%, siendo una de las más bajas de las siete ciudades importantes de Galicia. Con ello, los secretarios comarcales de la CIG-Ferrol, Manel Grandal y Xesús Anxo López Pintos, que comparecieron acompañados por el secretario de Organización, Ramón Alfonzo, añadieron que “a emigración estase incrementando de forma brutal, até tal punto que Ferrol camiña cara converterse nun ‘mortuorio’”.

Ante esa situación, la CIG entiende que “é máis urxente que nunca pór en marcha medidas que permitan a reindustrialización e diversificación industrial da comarca. Medidas que ‘dependen de decisións políticas’ e que deberían de estar a se adoptar xa”.

En este sentido, Grandal denunció que “nunca houbo unha planificación industrial nesta Comarca,  e que os sucesivos plans que se foron aprobando, incluído o máis recente, o Plan Ferrol, foron un fracaso. De feito, dos 45 millóns € cos que estaba dotado o plan no último ano só se utilizaron 800.000€ para unha empresa. A lóxica diría que os que non se gastaron se vaian sumando para a comarca e que se modifiquen as condicións para que sexa máis atractivo para as e os empresarios”.

Dique flotante

Para la CIG, la puesta en marcha de esas medidas pasa por “manter o que tes, e o que temos é o sector naval, que é o motor da economía da comarca, porque non podes falar de reindustrialización o diversificación se non conservas o que hai”, explicó el secretario comarcal Manel Grandal.

En base a esas declaraciones, consideraron que la primera decisión política a adoptar tenía que ser la construcción del dique flotante, “vital para manter e incrementar o emprego”. En referencia a las actuaciones del comisario de Competencia, Joaquín Almunia, para con las negociaciones con la Comisión, los de la CIG manifestaron que “o goberno español e a Xunta de Galiza asubían para outro lado e escúdanse nas leis que eles mesmo decretan”.

Haberá culpábeis e haberá responsabilidades políticas. Serán as institucións quen teñen que moverse para buscar financiamento como fan outros gobernos, mentres aquí carecemos da máis mínima política de industrialización”, dijo Grandal en referencia al caso de Galicia.

La CIG quiso demandar así medidas de discriminación positiva con la comarca, de igual modo que se está haciendo en otros países europeos en los que se favorecen zonas castigadas por el abandono de ciertas actividades, tras alertar que a partir del 1 de enero, data en la que se levanta el veto, puesto que “non se está facendo nada para que no inmediato un estaleiro como Astano poda construír porque para iso habería que adaptalo e dotalo de persoal para poder afrontar programas e estar no mercado, cousa que non se está facendo”.

Energía

Además de castigar el que no se potenciara la legislación referente al plan eólico, la CIG demandó de forma urgente una tarifa eléctrica gallega para favorecer la competitividad de empresas como MEGASA que, de lo contrario, “veranse obrigadas a pechar as súas portas”.

De la misma forma, señalaron “a imperiosa necesidade de que se dote dunha rede de transportes que facilite o tráfico de persoas e mercadorías”. Con respecto a esto, señalaron la “dificultade para chegar a Ferrol en tren, xa que unha viaxe desde a cidade a Compostela neste medio de transporte pódese facer eterna, o que supón unha dificultade engadida para que se instalen empresas”.

Lea también

La Cátedra Jorge Juan, promovida por la UDC y la Armada, conmemora su 30 aniversario en el Campus de Ferrol

El rector de la Universidad de A Coruña, Ricardo Cao Abad, presidida, junto con el almirante …