Libro en Ferrol. Exposición en Fene

burgoa-211114Juan J. Burgoa-Tirando a dar.

PRESENTACIÓN DE UN LIBRO EN FERROL

El pasado 18 de Noviembre se presentó en la Sala de Exposiciones del Puerto de Ferrol la publicación anton-viscasillas«La Escuela de Ingenieros Navales de Ferrol», obra del escritor y marino ferrolano Jaime Antón Viscasillas. En la misma se describe la historia de la Academia de Ingenieros y Maquinistas de la Armada entre los años 1914 y 1932. El autor inicia su trabajo estudiando los antecedentes y orígenes de la Academia y del Cuerpo de Ingenieros de Marina durante los siglos XVIII y XIX, para recorrer la etapa intermedia de los años 1885 a 1914 en la que se careció en Ferrol de una Escuela de Ingenieros.

A continuación Jaime Antón estudia el período de resurgimiento naval en el siglo XX, con los programas de Maura-Ferrándiz del año 1908 y de Dato-Miranda de los años 1914 y 1915, programas ambos que afectaron directamente de forma favorable al Astillero y Arsenal de Ferrol. Describe luego la historia de la Escuela, el modelo de enseñanza y los avatares posteriores, citando finalmente los alumnos de sus diferentes promociones.

La publicación termina con dos ajustadas biografías de marinos e ingenieros navales nacidos en Ferrol: Juan Antonio Suanzes Fernández, marqués de Suanzes, gran impulsor de la industrialización española, y Augusto Miranda Maristany, que ocupó diversos cargos en la Sociedad Española de Construcción Naval.

En resumen, un trabajo de gran interés para la historia reciente de nuestra ciudad.

UNHA EXPOSICIÓN E SERIE DE CONFERENCIAS EN FENE

fene-escolasOutro acontecemento cultural de interese para Ferrolterra nestas pasadas datas foi a exposición titulada «Centenario das Escolas dos Emigrantes de Fene (1916-2016)», tendo lugar unha serie de conferencias arredor da mesma. Nesta exposición, cuxo Comisario foi o historiador ferrolán Guillermo Llorca, trátase de render unha homenaxe ás persoas que desde o outro lado do Atlántico e desde o propio Concello de Fene, contribuíron co seu solidario apoio económico á modernización do panorama educativo, singularmente entre os anos 1916 e 1930.

Precisamente en Decembro de 1915 foron fundadas as escolas Concepción Arenal e Curros Enríquez pola «Sociedad de Instrucción Naturales del Ayuntamiento de Fene», dende A Habana. Dese xeito tivo lugar en Fene unha radical mellora educativa, accedendo centos de nenos e nenas a un axeitado nivel de formación grazas a ese esforzo colectivo.

Como complemento a esta interesante exposición, inaugurada o pasado 23 de novembro na Casa de Cultura de Fene, o propio Guillermo Llorca, Juan Antonio Carneiro e Ernesto López Naveiras impartiron senllas conferencias sobre as Sociedades de Instrucción de Fene, Mugardos e Redes-Caamouco.

POS-SCRIPTUM DUN F.T.V.

Ámbolos dous actos culturais ás penas foron mencionados polos medios de comunicacións da nosa cidade. Estes dous casos e algúns máis constitúen un alarmante exemplo do esquecemento que ultimamente sofren en Ferrol acontecementos culturais de certo interese pola parte da prensa escrita e dixital, radio e TV, que semellan transitar por outros vieiros.

Lea también

Noites craras do luar-Antes de pedir reprobaciones…mírense al espejo

José Luis Álvarez Con la benevolencia del director de Galicia Ártabra reanudo mis comentarios de …